העולם של אפרת

זה תמיד מתחיל אצלי ברעיון מטורף. כל כך מטורף וגדול שאני בעצמי לא בטוחה אם אגיע ליישם אותו עוד בגילגול הזה. ברגע שהרעיון חי, הוא יורד לביצוע. אני מתחילה לצייר ולפתח אותו בתוך הראש שלי , עד שיש לי תמונה ברורה של מה אני באמת רוצה להשיג. ואז…אני שואלת את עצמי שאלה פשוטה. את מי אני מכירה, או צריכה להכיר, כדי שהתוכנית שלי תצא לפועל. ואם סימנתי אותך- זה הסוף שלך…

או בעצם…זו ההתחלה שלך – איתי.

אז נעים מאוד, אני אפרת אילן ואני מציירת חלומות של אנשים בצבע.

לא משנה מה אני עושה, יש משפט אחד שהולך אחריי לכל מקום : "אין חלום שלא ניתן להגשימו נתחיל בכך שנצייר אותו". התפקיד שלי, כמו שאני חווה אותו בעולם, הוא להביא לידי ביטוי מוחשי את המחשבות, החלומות והשאיפות של הלקוחות שלי. בתור מי שבתחילת דרכה כולם סיפרו לה, למה להיות ציירת זו לא קריירה, מעבר לכך שאטמתי את אוזניי לביקורת ולא הייתי מוכנה להתפשר על שום דבר מלבד הצלחה מסחררת, החלטתי שאני הולכת להמציא את התחום מחדש. החלטתי שאני בכלל לא ב"עסקי הציור", מה שאני עושה זה סטארטאפ. וכך היה. הסטארטאפ שלי בתחום האומנות התחיל לפני כ-20 שנה כשעברתי ממרכז הארץ לקיבוץ בצפון בעקבות האהבה שלי. מצאתי את עצמי רחוקה מכל מה שאני מכירה אבל הכי קרובה שהייתי אי פעם לעצמי. בהעדר פרנסה אחרת באיזור, החלטתי להתפרנס מהתחביב שלי והתחלתי לצייר. קניתי שני קנבסים ומכרתי, קניתי ארבע ומכרתי , קניתי שמונה ומכרתי…וכך, נפתחה גלריית אפרת אילן.

מה שהיה לנגד עיני כל הזמן הוא שביעות הרצון של הלקוח. זיהיתי בקרב חבריי ומכריי, שאנשים נמנעים מקנייית אומנות כי הם פשוט לא מוצאים את עצמם בתוך הגלריות. החלטתי שבדיוק את זה אני הולכת לשנות. במקום שהלקוח יתאים את עצמו ליצירה, היצירה מתאימה את עצמה אליו. אני מציירת כמו שאני חיה. שפע מוחלט. הכל אפשרי. כל צבע, כל גודל, כל צורה. לכן, כשלקוח מגיע אליי, הוא מקבל יצירת אומנות שמבטאה את העולם הפנימי שלו. רק שלו.

כשאני יוצרת, אני חושבת קודם כל על הערכים שחשובים ללקוח שלי: זוגיות, חיבור לטבע, יצירתיות, שלווה, איזון, חום ואהבה, אלה רק חלק מהערכים שאני שותלת בתוך הציורים שלי. כשהיצירה שלי תלוי מולם במשרד, בסלון או בחדר השינה, הוא מזכיר להם את מה שהם רוצים להשיג, וכשמה שרוצים להשיג נמצא כל הזמן מול העיניים, לאט אבל בוודאות- זה הופך להיות מציאות.

מבחינתי זו העצמה דרך אומנות.  אני רוצה לגלות לכם סוד, בזמן שאני מציירת את המציאות שלהם, אני בעצם יוצרת את המציאות שלי.

למציאות שלי יש רבדים רבים ויש הרבה אפרתיות קטנות שחיות במקביל בלונה פארק שהוא המוח שלי. אין בוקר שאני לא מתעוררת עם שלושים רעיונות שכולם בו ברגע עוברים להיות כתובים בצורת משימות לביצוע במחברות שלי. ה"בלבול" הזה חייב שיהיה בו סדר ומבחינתי, ברגע שהמשימה נכתבה, במוקדם או במאוחר היא תבוצע. אני חושבת שהעובדה שלמדתי לחיות עם כל האפרתיות השונות בשלום ולקבל את העובדה שאי אפשר לעשות הכל לבד, סייעה לי הרבה במעבר מלהיות עוד אומנית מן המניין לבעלת עסק יציב ורווחי זה לכשני עשורים. הבנתי שלא משנה מה אני עושה, העיקר הוא שאני תמיד פועלת מאותו המקום, מאותה השליחות. להביא יותר אור ואהבה לעולם. אם אני נאמנה לשליחות שלי, המיזם מצליח. בכלל שאני שוחה כבר שני עשורי בתחום שברובו נחשב גברי, אני נשאלת הרבה על ה"סוד" שלי בעסקים. אני יכולה להעיד  כמעט בוודאות , שהנשק הסודי שלי בעסקים והדבר אחד שבאמת סייע להתקדמות שלי בעולם העסקי, בעסק שהוא ברמת סיכון אחת הגבוהות שיש, היא אנשים. בכל מה שאני עושה, אני מתרגלת אהבת אדם אמיתית. אני מאמינה באמונה שלמה שכל אדם שאני פוגשת, אני יכולה ללמוד ממנו משהו. אפילו אם הצלחתי להשתפר באחוז אחד יותר ממה שהייתי אתמול, שיחקתי אותה. אז אני עובדת אני כמו המורות האלה, שמתחילות את השנה בלתת לכולם ציון 100. אני תמיד מחפשת מה טוב בכל אדם שאני פוגשת, אני מוצאת את הדרך להתאהב בכל נשמה, לראות את הצד הטוב, היפה והאופטימי לתת ברוחב לב ולעזור איפה שרק אפשר. כן, אני גם טועה ומתאכזבת לפעמים, אבל השקפת המבט הזו מאפשרת לי להישאר בצב רוח חיובי ומוכן לעשייה, לרתום אנשים שמסייעים לי בתהליך הצמיחה ולהמשיך להאמין ולחלום, היכן שהרבה אחרים מוותרים.

במילים אחרות, אם החלטתי אתם תעזרו לי, תהיו בטוחים שזה הולך לקרות, במוקדם או במאוחר. אני אתן לכם את כל הסיבות בעולם, למה לעשות עבורי פליק פלאקים לאחור. אני פשוט אהיה עבורכם האדם שאני רוצה שתהיו עבורי. זה לא שאני מנסה לתמרן אתכם, ממש לא. אני מאמינה שהיעוד שלי בעולם הזה, הוא להפיץ אור והאהבה בעולם, ואיזו דרך טובה יותר יש לעשות זאת, מאשר להקיף את עצמי באנשים טובים, מצליחים ואיכפתיים, שמפרגנים להצלחות שלי. כי עסקים עושים עם אנשים.

ותזכרו – אין חלום שלא ניתן להגשימו. נתחיל בכך שנצייר אותו..

עגלת קניות
דילוג לתוכן