איך לבחור תמונות לחדר השינה?

אחת הקושיות המאתגרות ביותר היא השאלה כיצד לבחור תמונות לחדר שינה, החדר אשר מבטא את החלקים הכמוסים ביותר באישיות שלנו יש חשיבות מכרעת. חדר השינה כפי שהשיר הידוע קרה לו מהווה המשכיות של האינטימיות שלנו, אנו חשופים בו והוא מצידו מהווה מקום המפלט מפני העולם הגדול אשר מתיש אותנו במשימות ומחויבויות שונים והאומנות אשר מצויה בו תסייע לשדר את התחושות בהן אנו מעוניינים.

בהתאם לכך, אנו אצל אפרת אילן לקחנו על עצמנו לעשות סדר בבלגן ולדבר על הדגשים החשובים בעת בחירת תמונות לחדר השינה ואף ניתן דוגמאות קונקרטיות על מנת לסייע בכך.

מה המטרה של חדר השינה ולמי הוא מיועד?

ראשית עלינו לשאול את השאלה הבסיסית ביותר אשר היא, מה מטרת חדר השינה. רק על ידי שאלה זו, ניתן יהיה לקבוע אילו תמונות מתאימות לחדר השינה. אומנם בחדר שינה ישנים, אך בנוסף לכך מתרחשות בו פעולות משמעותיות נוספות. אנו גם אוהבים ומשמרים את הזוגיות שלנו בחדר זה, לעיתים אף מארחים אורחים בחדר זה ולפעמים מתלבשים, קוראים וכדומה.

בנוסף לכך, חדר שינה של רווקה או רווק שונה במטרותיו מזה של חדר שינה המיועד לזוג אוהב, ואלו שונים מחדר שינה המיועד לילדים או לבני נוער. כל אלו מייצרים לנו תחושות שונות.

ציורים ותמונות מייצרים תחושות שונות ובהתאם לכך על מנת שיסייעו למטרות של חדר השינה בהם אנו מעוניינים עלינו תחילה להגדיר, מי האדם או הזוג אשר צפויים לישון באותו חדר ומהן מטרותיו של חדר זה.

כך למשל במידה ומדובר בזוג, ניתן לבחור תמונות לחדר שינה המייצרות אווירה רומנטית יותר, כמו האפשרות הזו, של זוגיות מחבקת. תמונות לחדר השינה במקרה של חדר שינה זוגי יכולות להכניס אותנו לאווירה של זוגיות אוהבת ותומכת, בדיוק כמו זו אשר זוג נשוי היה רוצה בחדר המיטות.

מאידך במידה ומדובר בחדר שינה של רווק.ה הולל.ת בעיר הגדולה אשר מארח.ת אורחים מזדמנים בחדר השינה ומחפש.ת אווירה פרועה יותר אך עדיין מתוחכמת ולא זולה, נמליץ  על אפשרויות של אומנות חושנית יותר כמו זו של blue dream.

תמונות לחדר השינה – ילדים ונוער

אפשרויות נוספות הן חדרי שינה של ילדים או בני נוער, אשר להם נתאים יותר את האומנות לגילם הצעיר ונתמקד באומנות צבעונית יותר, אשר  מדגישה מאפיינים אותם היינו רוצים לשמר בילדים היקרים לנו מכל. אפשרות מתאימה כתמונות לחדר שינה של ילדים יכולה להיות למשל זו של מלך האריות אשר מכניס חיות, צבע ורוח צעירה בלי להיות ילדותי, בנוסף לכך הוא מקשר את הילדים לטבע ולחיות, חיבורים אשר כיום אנשי חינוך רבים מבינים ועומדים רבות על חשיבותם במאמרים ומחקרים שונים. 

לחדר שינה של בני נוער האפשרות של "Real Happiness" יכולה להיות אידאלית מאחר שהיא מייצרת ומעודדת אופטימיות ושמחה, תכונות חשובות במיוחד בגיל ההתבגרות אשר בהם אנו נוטים לראות את העולם בצורה קודרת וקיצונית יותר ואומנות מתאימה יכולה לרומם אותנו.

מה האופי של אלו אשר מתגוררים והולכים לישון באותו חדר השינה?

חדר השינה הוא המקום בו אנו מבטאים את האינדיבידואליות שלנו אשר מחד אחרים יכולים לראות אותו אך מאידך הינו מוסתר ואישי יותר מאשר הסלון. בהתאם לכך הוא יכול להיות נועז ואישי יותר מאשר חללים אחרים בהם אנו מרשים לעצמנו להיפתח פחות. בנוסף לכך, חדר זה הוא חדר בו אנו נמצאים חלק ניכר מהיום שלנו, וכנראה יותר מכל חדר אחר, ולכן חשוב שהוא יבטא את האופי שלנו וישמח אותנו לחזור אליו. תמונות לחדר השנה צריכות להיבחר על פי סגנון האמנות שאנחנו אוהבים, ושלמעשה מבטא את ה"אני" שלנו בעיני עצמנו. 

כך למשל לאדם עם אופי שובב וצעיר אנחנו נמליץ על כיוון משעשע והומוריסטי יותר כמו לדוגמא candy girl  אשר לא רק מבטא את אופיו של האדם אלא גם מספר סיפור על האיש או האשה אשר בוחרים לשים ציור כזה בחדר השינה שלהם.

מאידך, לאדם עם נפש מאופקת יותר, אשר אוהב עידון, "צלילי המוסיקה" יכול לבטא בצורה אידיאלית את האופי שלו ומהווים ביטוי עצמי לנפשו בתוך החדר שלו.

מה עושה לנו טוב?

אחד הדברים החשובים לזכור היא כי התמונה הזו תהיה אחד הדברים הראשונים שנראה בבוקר ואחד הדברים האחרונים אשר נראה טרם השינה. בהתאם לכך ישנה חשיבות כי הציור אשר נמצא בחדר השינה ישרה עלינו אווירה טובה ויהיה דבר שכיף לנו לראות בבוקר, יטעין אותנו באנרגיות ומאידך ישרה עלינו הרגשה טובה לאחר יום ארוך ומתיש. לכן, השאלה איתה אנחנו צריכים לסיים את ההחלטה היא עם השאלה הפשוטה מה עושה לנו טוב?

כך למשל גבר ואישה אשר אוהבים תרבות ואומנות יכולים למצוא את זה באומנות הפופ-ארט המשלבת בין תרבות גבוהה ופופולרית יחדיו, אומנות זו יכולה לעורר חיוך בקרב כל אדם ובקרב שוחרי התרבות זה יכול לרומם כל בוקר מחדש, אופציה נפלאה בהקשר זה יכולה להיות אודרי הפבורן בצבעים ופרחים.

כמו כן, ישנם דברים אשר מעוררים בנו רגשות שמחה כמו למשל צבע או פרחים. אלו מעוררים באנשים תחושות, ולכן לעיתים זה החיבור האינטואיטיבי עם ציור מסוים אשר יכול לגרום לנו להרגיש שהציור הזה עושה לנו טוב ואיתו אנו רוצים לקום בבוקר, כמו למשל "פרחי אביב".

לסיכום, חדר השינה מהווה חדר משמעותי הן לצורך ביטוי האני העצמי בחלל האינטימי שלנו והן כחדר בו אנו נמצאים בחלק גדול משעות היום. לכן, ישנה חשיבות לבחירת התמונות לחדר השינה, ובפרט לציור אשר יבטא מאפיינים אלו וידאג במקביל גם לשרת את המטרות של החדר, גם לבטא את האופי שלנו וגם יעשה לנו טוב. בחירת ציור בהתאם לכך לחדר השינה יוביל לשמחה כללית ושיפור במצב הרוח.

עגלת קניות
דילוג לתוכן