באמצע היום – הצבע הסגול

כל ילד יודע, שכאשר מערבבים כחול עם אדום, מתגלים גווניו המרגיעים, המלכותיים והנדירים של הצבע הסגול.

כבר שנים ארוכות, שיש לי משיכה בלתי מוסברת לצבע הזה. הנדירות שלו בטבע, החתימה שלו את הקשת בענן באופן מלכותי כמעט, בשילוב העובדה הקצת פחות ידועה שהצבע הסגול הוא בעל אורך הגל הגדול ביותר מכל קשת הצבעים (אני ציירת שאוהבת מדעים מדויקים, מה לעשות). הופכים את השימוש בו בתהליך עיצוב הבית למשהו יוצא דופן, נדיר ומיוחד.

לאורך הדורות, משפחת הסגלגלים המורחבת, קיבלה משמעותיות סימבוליות רבות בתרבויות שונות, ונקשרה כמעט תמיד בעולם המיסטי והרוחני ובעיני. 

לשם האבחנה והדיוק, הנה רשימה קצרה של גוונים סגולים שבולטים בשנים האחרונות בתהליך עיצוב בית:

Violet – סָגֹל

Purple – אַרְגָּמָן [סגול אדום יותר]

Lilac – לִילָךְ [סגול מתון]

Lavender – אֲזוֹבִיּוֹן, לָוֶנְדֶּר [סגול חיוור]

Crimson – אָדֹם אַרְגְּמָנִי עָמֹק

Orchid – לִילָךְ סַחְלָבִי [סגול-אפרפר]

Mauve – חֶלְמִיתִי

Indigo – אִינְדִּיגוֹ [כחול-אפרפר כהה]

סגול בעיצוב הבית.

בתקופה הנוכחית, בה לכולנו לא יזיק להביט על פריט או קיר בגון מרגיע מידי פעם. גווני הסגול, שלפי תורת הפאנג שוואי מבטאים רוגע, רוחניות וריכוז, הם אופציה מעניינת מושכת ומגוונת לעיצוב חללי בית. הסגול, שידוע בתכונותיו המרגיעות ואף נקשר בסגולות לריפוי והרגעת מערכת העצבים, ישווה בעיצוב החלל תחושה של חום, שקט ורוגע . בו בזמן, הסגולים יכולים לנוע בקלות בין סגנונות עיצוב שונים ,החל משילוב גווני לילך או לוונדר להענקת תחושה כפרית וביתית, סגולים בוהקים ושמחים בחדרי הילדים ועד לגווני אינדיגו עמוקים ליצירת סגנון עשיר ומתוחכם. 

ללא השתלטות עויינת

למרות שהסגולים הם ללא ספק צבעים מיוחדים ודומיננטיים, הם משתלבים נהדר עם פלטה רחבה של צבעים ואפשר לעשות בהם שימוש נרחב, מבלי להרגיש כאילו השתלטו על החלל.  

בראש ובראשונה ניתן לשלב משחק בין גווני סגול, שחור וכסוף שיוצרים בבית מראה אלגנטי ויוקרתי, או הדגשה בעזרת הצבע הצהוב הנמצא ממש מול הסגול בגלגל הצבעים שיוצר מראה צעיר ושובב. 

עוד, ניתן לתכנן עיצוב חלל בעזרת פלטת צבעים מונוכרמטית שנשברת רק בגווני סגול, מומלץ לבחור גוון סגול כהה ודומיננטי ולשלב איתו עוד שתי גווני סגולי בהירים יותר, ובנוסף, אפשר לשלב אותו עם גווני חום ולרהיטי עץ שונים. 

כיצד עושים את זה נכון?

בחללים שונים, נוכל לשלב את הסגול בקונסטלציות שונות. לדוגמא בחללים צבעוניים במיוחד ניתן לשלבו עם צבעי הבסיס שיוצרים אותו – כחול ואדום

בסלון

צביעת קיר מרכזי:  אפשר לצבוע את קיר הטלוויזיה בסגול כדי ליצור רקע ומיקוד לאזור הדומיננטי ביותר בחלל . אם זה לא מספיק, אז נסו לתלות עליו אפילו גם רהיט מדיה כלשהו בגוון דומיננטי כמו צהוב כדי להעצים את התחושה. 

רהיט דומיננטי: שולחן קפה בצבע סגול יכול להיות דרך נכונה להכניס צבע לאזור הסלון, אפשרות נוספת היא להחליף את שולחן הקפה המרכזי במספר שולחנות צד קטנים לצידי הספות והכורסאות.

אקססוריז ותאורה: פרטי אומנות, כדים, ואפילו וילונות בגוון עדין של סגול יכולים להיות פתרון צבעוני לחלל בהיר ונקי, ניתן להוסיף תאורת אווירה בגווני סגול אותה תוכלו להפעיל בהתאם למצב הרוח. במקרה של חלל קיים אליו אתם רוצים להוסיף נגיעות סגול דומיננטיות בחרו בציור או הדפס גדול שיכולים להיות תלויים במרכז החלל ולמשוך אליהם את המבט, ניתן לבחור הדפס דומיננטי המשלב גווני סגול עם נגיעות של צהוב או כתום.

בחדר שינה

ניתן למסגר את המיטה בסגול: מסגרת מיטה מעוצבת בגוון סגול תהיה תוספת נעימה לרהיטים בגווני לבן או אפור בחדר שינה, ואפשרות נוספת היא לשלב שידות צד תלויות שיספקו נקודת צבע וימסגרו את המיטה.

רהיטים ואביזרים: ניתן לשלב נקודת צבע נעימה בצורת מנורות קריאה התלויות מהתקרה לצידי המיטה, או בצורת מדפים עבים בצבע סגול על גבי קיר נקי ובהיר.

במטבח

ארונות מטבח סגולים:  מי שמרגיש אמיץ ורוצה לגוון גם בארונות המטבח , יכול לבחור לצבוע חלק מחזיתות המטבח בצבע סגול דומיננטי ולשלב אותם עם חזיתות בגווני שמנת ועץ בהיר יחד עם איבזור בצבע זהב או כסוף להשלמת האוירה.

מוקד משיכה סגול: ניתן לצבוע קיר פנימי באזור המטבח בצבע סגול ליצירת משיכה לאזור זה, או לשלב אדניות תבלינים גדולים בצבע סגול על אדן החלון, מה שייצור מראה מרענן וגם מרגיע. 

בחדר האמבטיה

מדפים: ניתן לבחור מדף כיור בצבע סגול דומיננטי ומעליו להניח כיור לבן וגדול, ואף להמשיך את המוטיב במדפים סגולים באיזור המקלחון. במקרה של מדפים שקועים, שלבו את הצבע בחלק הפנימי או בשילוב אקססוריז ובמקרה של מדפים בולטים צבעו את המדפים עצמם.

אביזרים : אפשר תמיד לשדרג אריחי קרמיקה לבנים בעזרת מדבקות סגולות, מה שיצור לכם מראה מקורי בחדר האמבטיה שאפש לרענן מידי כמה שנים. אגב, אם בחרתם באופציה הזו – כדאי לשלב כאן קצת אקססוריז כסופים. 

לאחרונה, החלטתי גם אני ליצור קולקציה שלמה לעיצוב הבית, על טהרת הצבע הסגול.

את ה purple collection יצרתי במיוחד לכבוד פתיחת הגלריה החדשה לעיצוב הבית מתוך הבנה, שהצבע הכל כך עוצמתי והאינטליגנטי הזה, יכול להוות השנה תוספת מושלמת כמעט לכל בית.

הקולקציה שמשלבת גוונים סגלגלים בהירים , ומבטאת את הצורך שלנו , בעיקר השנה, לקחת נשימה עמוקה ולהכניס לחיינו קצת יותר רוגע ושקט, הקולקציה מורכבת מפריטי אומנות ואקססוריז שונים שיוצרו בטכניקות יצירה מיוחדות ומורכבות והיא מסייעת ביצירת מראה מלכותי, זורם ומיוחד, שמתאים את עצמו לסגנונות עיצוב שונים ואקלקטיים שאת כולם ניתן למצוא כאן באתר.

עגלת קניות
דילוג לתוכן