קיר עם תמונות משפחה

קיר משפחה – קיר הכוח של הבית

"צילום הוא סיפור שאיני מצליח למלא במילים…" משתף צלם הנוף האוסטרלי עטור הפרסים Destin Sparks. האמת? אני מתחברת עם כל מילה שלו, בפרט כשמדובר בצילום שמתעד את היקר לנו מכול – את המשפחה האהובה. כאומנית ויוצרת בהתאמה אישית, אני מוצאת את קיר המשפחה כמודל מנצח שיהווה את הפלטפורמה של קיר כוח.

אז בואו נדבר רגע על קיר כוח…

בעולם של ריבוי מסרים ואין־סוף השפעות ויזואליות מומלץ למקד את עיני המתבונן סביב נקודה פוקאלית אשר סביבה הכול מתנהל. יש שיקראו לזה שחקן ראשי, יש שיקראו לזה היי־קטצ', ובמונחים האדריכליים של היום מכנים זאת קיר כוח. אז למה שלא נביא לקיר הכוח את מה שמביא לנו כוח? אין כמו להפוך את קיר המשפחה למאסטר־פיס של הבית וכך לתת לקיר לספר את הסיפור שלנו. בלי מילים. בלי רעשי רקע. רק לדבר בקומפוזיציות וצבעים.

לפעמים כל מה שצריך בתכנון חלל הוא קיר אחד, שתופס את העין ואת הלב. אני החלטתי לקחת את הקיר הזה כמה צעדים קדימה…

כשאלבום התמונות עובר מהמדף לקיר המשפחה

המודרניזציה שינתה לנו את הרגלי הצריכה, וכל נושא התיעוד עבר ממצלמות מבוססות סוללה אל הסמארטפונים, מה שמייתר מעט את אלבומי התמונות. כתוצאה מכך אותם רגעים קסומים שבהם יושבים כתף אל כתף על הספה ומתענגים על רגעים נוסטלגיים – הולכים ונעלמים מנוף חיינו.

בעצם… יש פתרון.

אם התמונות כבר לא באות אל האלבום, נביא אותן אל קיר המשפחה. מסתבר שזה הפתרון האולטימטיבי והוא תופס בענק!היתרון של קיר המשפחה לעומת אלבום התמונות נמצא כאן כדי להישאר, ומעבר לנראות הוויזואלית, הוא מציב זרקור על הטוב והיפה שבבית. איך אמר אבות ישורון? "זיכרונות הם בית", ובעיניי, קיר המשפחה הוא קיר התהילה של הבית, שאוצר בתוכו את הזיכרונות.

קיר המשפחה מוכיח שדברים טובים באים בקבוצות

כשהבנתי את משמעותו של קיר המשפחה, חשבתי לעצמי כיצד אביא ערך מוסף לפלטפורמה הזאת, והגעתי למסקנה שכדי להעצים את קיר המשפחה יש לשלב בו אומנות. לשם כך אני עושה סיור לוקיישן, מבצעת תשאול מדויק, לומדת את המשפחה ויוצרת קיר משפחה המורכב ממקבצי תמונות בגודל 24 ס"מ X 24 ס"מ. התמונות משלבות פורטרטים, צילומים משפחתיים וציורי אומנות שלי בהתאמה אישית. אחר כל זאת מתקבל מונומנט ייחודי שהופך לחלק אינטגרלי מהבית.

הסיבה שאני בוחרת לבנות את קיר המשפחה במקבצים, מסתמכת על הפסיכולוגיה החזותית של הגשטאלט, אשר הוכיחה שהעין האנושית מתרגשת יותר ממראה של כמה אלמנטים במקבץ קבוצתי מאשר מאלמנט אחד דומיננטי. לקבוצה יש כוח, אחד מחזק את האחר, מעצים, משלים וממנף. יש כאן מטאפורה לחיים: באומנות, כמו במשפחה, דברים טובים באים בקבוצות. סיבה נוספת למודל הקבוצתי של קיר המשפחה שבניתי היא הרצון לתת מקום של כבוד לכל אחת ואחד ולעטר את סביבתם באומנות מותאמת אישית.

אי אפשר להוריד ממנו את המבט…

מכירים את זה שכאשר נכנסים לחלל משהו אחד תופס את תשומת הלב? אז נעים להכיר, כי עוד לפני שתשבצו אותו אני יכולה לומר, שזה "הדבר" שיתפוס את עיניכם ואת עיני הבאים בפתח ביתכם. ניחשתם נכון – קיר המשפחה.

כדי למקסם את התוצאה אני יוצרת הדמיות, מבצעת סימולציות והתאמות, משתפת אתכם בכל התהליך לנגד עיניכם, והכי חשוב – תמיד ניתן להוסיף תמונות ואומנות לקיר המשפחה. למעשה, זהו קיר שיש לו חיים משל עצמו. הוא מתפתח, משתנה ומעורר עניין כל פעם מחדש.

קיר משפחה אומנותי

"הילדים הם גשר אל עצמנו, שנתן לנו הזמן". תגידו, מישהו יכול לכתוב זאת טוב יותר מאשר שלום חנוך?קיר משפחה

כשתמונות ילדינו האהובים משולבים בקיר המשפחה, אנו מקבלים רפלקציה לקשר הבין־דורי, ובכל פעם שאנו עוצרים לרגע אנו נזכרים באותו רגע קסום שהונצח, בחוויה שעוטפת אותו ולפעמים לוקחת אותנו במנהרת הזמן אל ילדותנו שלנו.

אני מאמינה שנוסף לכל זאת, קיר המשפחה ישדרג כל חלל שבו הוא ימוקם.

הטיפים שלי לתכנון קיר משפחה:

  1. בחרו לוקיישן מנצח שברצונכם למקם בו את קיר המשפחה.
  2. קחו את הזמן. בחרו תמונות אהובות אשר אותן תרצו לראות לנגד עיניכם כל יום, כל היום. ומיינו אותן לקטגוריות של צילומים משותפים, צילומי יחיד ונופים.
  1. קחו בחשבון שכל תמונה בקיר המשפחה תהיה בגודל 24 ס"מ X 24 ס"מ ובמרווח בין תמונה לתמונה. מכיוון שהקיר מוגבל, מומלץ לתעדף את התמונות בהתאמה לקיבולת הקיר.
  2. זכרו שבין תמונות המשפחה משלבים תמונות אומנות. החליטו מראש מה יהיה היחס בין תמונות האומנות לצילומים על קיר המשפחה.
  3. כנסו לגלריית התמונות באתר שלי וקחו השראה מהקולקציות המגוונות. המטרה – לכוון אתכם לסגנון, לקומפוזיציות ולצבעוניות לצד בחירת אומנות שתשולב בקיר המשפחה.
  4. שתפו את בני המשפחה בבחירה. אחרי הכול, הם הולכים להיות פרזנטורים על־זמניים.
  5. התאימו צבע קיר ניטרלי שיכיל את הרבגוניות של התמונות ועם זאת יהווה פלטפורמה מלכדת ולא משתלטת.
  6. בחרו תאורה נכונה שתוציא את כל היופי של קיר המשפחה לאור.

אשמח להגשים לכם את חלום קיר המשפחה!

אפרת אילן

עגלת קניות
דילוג לתוכן