על צבעים ומצב רוח

דמיינו לרגע, שאתם עובדים בתוך חדר עם קירות אדומים.. מלחיץ? כעת הורידו טון ודמיינו את הקירות בוורוד.. נרגעתם? ומה עם חדר שכולו עם קירות לבנים… ? מה קורה כעת? יש כאלה שיחושו נפלא ויש כאלה שירגישו שעמום וריקנות. לכל הצבעים יש תדרים המשפיעים על הרגשות שלנו ומצב רוחנו באופן כלשהו אך כל אדם הוא גם בעל צבע אישיותי מסוים המתאים לפלטת צבעים מסויימת בהתאם להעדפותיו, מבנה אישיותו וההשפעות התרבותיות אליהן נחשף.

אנחנו קולטים מידע דרך העיניים, מנתחים אותו ופועלים. מאז ומתמיד, פירוש צבעים ותגובה להם היו חלק חשוב בהתפתחות וביכולת ההישרדות של המין האנושי. מתוך ההבנה כי צבע הוא מידע. הוא מזהיר מפני סכנה ואף גורם להנאה. כך לדוגמה, כאשר אנחנו רואים כל סוג של אוכל, נוכל לדעת רק על פי הצבע שלו אם הוא טרי או מקולקל וכשאנחנו מביטים החוצה מהחלון, לפי צבע השמיים נוכל לחזות את מזג האויר..  כשאנחנו מעצבים בצבע, שימוש חכם בצבעים מעוררים רגשות חיוביים וקלילים ויסייע לנו ליצור בחלל תחושה לא מודעת של שלווה ורוגע וכמיהה בלתי מוסברת לשהות בו שעות נוספות.

הנה כמה דוגמאות לפירוש משמעות הצבעים בעולם המערבי:

אדום – תשוקה וכוח

צהוב – אנרגיה, תקווה ואופטימיות

כתום – שמחה, אור, מרץ ויצירתיות

כחול – יציבות רוגע וביטחון

ירוק – כסף, פוריות, הרמוניה

סגול – שאפתנות, אצילות, קסם ומיסתורין

לבן – אור, טוב, תמימות וטוהר

שחור – כוח, אלגנטיות, פורמליות

ככל שנבין  טוב יותר לשם מה אנו זקוקים לחלל, ואילו רגשות היינו רוצים לחוות כשאנחנו שוהים בו, כך נוכל להתאים  בצורה המדויקת ביותר את צבעי פריטי הריהוט שנכניס לתוכו. דרך נהדרת להסיף את זריקת הצבע הרצויה, היא לשלב אומנות על גבי קירות החלל. בתים רבים סובלים מסימפטום הקירות הריקים. אחרי שבחרנו את הרהיטים אנחנו משאירים את הקירות מיותמים והתחושה ששולטת בסופו של דבר בחדר, למרות הרהיטים שנבחרו בקפידה ולעיתים גם ביוקר, יא תחושת ריקנות. הבעיה שלנו היא שאנחנו פשוט לא יודעים מה לבחור, ואילו צבעים וסגנון מתאימים לנו ולכן אנחנו שוקעים מהר מאוד לשגרת ה"יום אחד נמצא מה לתלות על הקיר הזה ". וגם שאנחנו כבר מעיזים לצאת מהבית לכיוון אי אלו גלריות, אנחנו לנצח מתחבטים בשאלת השאלות "מה אם זה יימאס עליי?".

ריכזתי כאן עבורכם כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם לפני שאתם מחליטים על הצבעים, הסגנון ובעיקר על האומנות שהולכת להיות תלויה על קירות החלל שלכם:

  1. אילו צבעים אני אוהב ונעימים לי בעין?
  2. כיצד אני רוצה להרגיש כשאני נכנס לחלל?
  3. איזה סגנונות אומנות מוצאים חן בעיני?
  4. מה גודל וצבע הקיר שאני רוצה לקשט?
  5. מה התקציב שלי פר יצירה?
עגלת קניות
דילוג לתוכן